PKP PLK informują o wszczęciu przetargu na budowę stacji Biała Rawska na Centralnej Magistrali Kolejowej. W ramach inwestycji powstaną dwa dodatkowe tory oraz dwa perony jednokrawędziowe po 400 metrów każdy. Inwestycja ma być gotowa w 2027 roku.
Nowa stacja Biała Rawska będzie wyposażona w dwa perony jednokrawędziowe o długości 400 metrów przy dodatkowych torach 3 i 4. Perony będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Będą też wiaty, ławki, tablice informacyjne, nagłośnienie i oświetlenie. Komfortową informację dla pasażerów zapewnią elektroniczne wyświetlacze. Dojście do peronów zapewni przejście podziemne lub kładka nad torami. Planowane są również miejsca postojowe oraz infrastruktura umożliwiająca wygodne przesiadki między autobusami a pociągami.
– Budowa stacji w Białej Rawskiej to istotny krok w rozwoju infrastruktury kolejowej w województwie łódzkim. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy Powiatu Rawskiego zyskają szybki i wygodny dostęp do sieci kolejowej. Nowa infrastruktura transportowa przyczyni się do rozwoju gospodarczego regionu. To ważny krok w walce z wykluczeniem komunikacyjnym – powiedział Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.
– Znaleźliśmy sposób na zapewnienie mieszkańcom Białej Rawskiej sprawnych połączeń bez ograniczania możliwości Centralnej Magistrali Kolejowej. Kolej, najbardziej ekologiczny środek transportu, będzie dobrą alternatywą dla dojazdów w stronę Warszawy, Krakowa i Katowic – powiedział Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury.
– Nowy przystanek na Centralnej Magistrali Kolejowej przyniesie wiele korzyści dla podróżnych i lokalnych mieszkańców. Nowoczesne perony oraz parking zapewniający dogodne przesiadki między autobusami a pociągami, znacząco zwiększą mobilność i poprawią jakość życia mieszkańców – powiedział Piotr Wyborski, Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Przedsięwzięcie obejmuje budowę: nowoczesnych peronów dostosowanych do potrzeb wszystkich podróżnych wyposażonych w system dynamicznej informacji pasażerskiej, przejścia podziemnego lub kładki nad torami dla zapewnienia wygodnego i bezpiecznego dostępu do pociągów, dwóch dodatkowych torów wraz z siecią trakcyjną, rozjazdów oraz adaptację wiaduktu drogowego wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 725, umożliwiając przeprowadzenie pod nim czterech torów, obiektów obsługi podróżnych, w tym dróg, chodników, parkingów, które zapewnią wygodne dojście i przesiadki na kolej.
Umowę z wykonawcą PLK planują podpisać w IV kwartale 2025. Prace budowlane zaplanowano na lata 2026-2027.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.